מה זו בכלל הלחמה?

הלחמה היא שיטה לחבר בין שתי מתכות בעזרת מתכת נוספת אל-ברזלית, הנקראת לַחַם, שהיא בעלת נקודת התכה נמוכה מזו של המתכות המתחברות ובעלת הרכב כימי שונה. מפרידים בין הלחמה רכה שבה משתמשים בלחם שנקודת ההתכה שלו נמוכה מ-450 צלזיוס, והלחמה קשה שבה נקודת ההתכה של הלחם מעל נקודה זאת

בהלחמה משתמשי באלקטרוניקה כדי לחבר בין רכיבים ומוליכים. הבדיל הוא מתכת מוליכה הנמסה בטמפרטורה נמוכה יחסית (240 מעלות) ובעזרת המלחם אנו מתיכים אותה ומחברים בין חלחי מתכת שונים.

בשביל מה זה טוב?

העולם הטכנולוגי שסביבנו מלא במכשירים אלקטרונים וחשמליים. בכל אחד ואחד מהם יש רכיבים אלקטרונים, חוטים וחיבורים שגורמים להם לפעול. וכל אלו מחוברים בעזרת… הלחמה! כשתלמדו להלחים, תוכלו לתקן, לבנות וליצור פרוייקטים אלקטרונים בקלות. עם לימוד נוסף תוכלו ממש לתכנן המצאות משלכם.

הטכניקה של ההלחמה חשובה מאוד כדי שהחיבור יהיה מוצלח כך שהרכיב שאנחנו מלחימים יתפס בצורה חזקה ושהמוליכות החשמלית תהיה מעולה.

להלחים ערכה מושלמת שתעבוד לנו אנו זקוקים לכישורים מצויינים. הערכות הראשונות שתלחימו לא תמיד יעבדו לכם כי אולי חיברתם רכיבים לא נכון או שההלחמה שלכם לא הצליחה. אל תתייאשו! המשיכו להתאמן עד שתצליחו. גם אם ערכה לא עבדה לכם – נסו את הבאה בתור וכך תשפרו את הכישורים שלכם

איש חשוב מאוד
יותר מדי בדיל
הלחמה טובה ומבריקה
מעט מדי בדיל

כדי להלחים טוב עליכם לזכור לחמם קודם כל את המתכות לפני שאתם מוסיפים בדיל. את הבדיל תוסיפו כאשר המלחם יציב בכמות מתאימה. איך יודעים מהי כמות מתאימה? פשוט מתאמנים עד שרואים תוצאות טובות.

בתוך הבדיל יש חומצה שתפקידה לנקות את המתכות ולגרום לבדיל להצמד טוב יותר למתכת. כאשר אתם משאירים את המלחם יותר מדי זמן על הבדיל, החומצה נשרפת (זה העשן שרואים) ואז צריך לנקות את הבדיל ולהלחים שוב.